Fysioterapi

Våre fysioterapeuter har svært kort ventetid og tilbyr en svært allsidig behandling. De jobber med muskel og skjelettplager som for eksempel smerter i nakke, skuldre, kjeve, rygg, bekken, hofter, knær eller ankler. I tillegg har de bred erfaring innen behandling mot hodepine, migrene og svimmelhet.

Ikke drøy behandlingen

Problemer kan være forårsaket av ren overbelastning i forbindelse med jobb eller trening, men andre ganger er plagene mer sammensatte, som etter en ulykke. Vi forsøker å avdekke årsak til plager, så vi deretter kan gjøre noe med dette. Det sies at «en ulykke sjelden kommer alene», og dette gjelder også muskel og skjelettplager. Dersom du går for lenge med en plage, kan avvergende endret bevegelsesmønster forårsake plager også andre steder. Dette er kjent som sekundære plager, og det er derfor viktig å ta tak i et problem så fort som mulig. Jo lengre tid du har gått med et problem, jo lengre tid kan det ta å få kontroll over problemet og eventuelt bli kvitt det.

Har du en kronisk diagnose, forsøker vi å tilrettelegge for at du skal kunne kontrollere dine smerter fremfor at de kontrollerer deg.

Akseforhold

Din holdning og akseforhold vil bli grundig undersøkt hos oss, og evt. korrigert. Disse akseforholdene kan ha mye å si i forhold til smerte. Dersom du trener, og føler at du stagnerer til tross for forventet fremgang, kan dette også være forårsaket av feil akseforhold. Våre fysioterapeuter jobber blant annet med Pilates, og kan mye om basistrening for mage og rygg.

Trening

Bruk av stabiliserende utstyr som slynger, balanseputer og stor ball har økt de siste årene. God stabilitet legger tilredte for bedre kontroll over leddutslag. Ytre muskulatur får bedre arbeidsforhold, og du kan oppleve å få bedre kontroll over smerter og evt. fremgang i trening. Vi kan tilpasse trening eller enkle øvelser som kan brukes til å holde dine plager på avstand.

OBS! Fysioterapeutene ved vår klinikk er private og mottar ikke driftstilskudd fra kommunen. Det kreves derfor ikke henvisning for å oppsøke oss.